فوری/ حمله نظامی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان به گروهک های تروریست کومله در صورت سرپیچی از تخلیه اردوگاه های شمال عراق/ عربت و سورداش به کومله ها پیشنهاد شده است/ هشدار کومله: ما هم گزینه هایی داریم!

آکام نیوز: همانطوریکه در خبرها اعلام شد، در چند روز اخیر، دستگاه امنیت اقلیم کردستان عراق، هر ۳ شاخه کومله( کومله مهتدی، کومله کعبی و کومله علیزاده) را فراخوانده و به آنها هشدار داده که باید مقرها و اردوگاه های اصلی خود را تخلیه کنند.

به گزارش آکام نیوز، دستگاه امنیتی اقلیم کردستان به صراحت اعلام کرده عزم حکومت اقلیم برای تخلیه اردوگاه های کومله جدی است و در صورت سرپیچی آنان از این دستور، نیروهای عراقی وارد مقرهایشان شده و با توسل به نیروی نظامی آنها را اخراج خواهند کرد.

یکی از اعضای رهبری کومله در همین ارتباط ضمن تایید این خبر به بخش کردی صدای آمریکا گفت؛

دستگاه امنیتی اقلیم کردستان، هر سە شاخۀ کوملە را احضار کردە و بە آنان هشدار داده کە اگر مقرهایشان را تخلیە نکنند، نیروهای عراقی بە کومله ها حملە خواهند کرد.

نیروهای امنیتی اقلیم کردستان به سران کومله اعلام کرده اند بعد از خروج از اردوگاه ها و مقرات اصلی یا باید در عربت مستقر شوند و یا در سورداش باید زندگی کنند.

عضو رهبری کومله به بخش کردی صدای آمریکا گفت که ما از این دستور تبعیت نمی کنیم و اردوگاه ها را تخلیه نخواهیم کرد.

عضو رهبری کومله که نخواست نامش فاش شود به صدای آمریکا گفت؛ ما در این خصوص بە سازمان ملل و چند نهاد دیگر نیز پیام فرستادەایم، حتی پیام خود را بە دولت مرکزی عراق نیز رساندەایم. اما پیداست کە اعمال فشارها، خاتمە نیافتە است. تنها راە باقیماندە آن است کە ما را نابود کنند و دست بە کشتار جمعی ما بزنند».

این منبع کومله اضافه کرده: «ما هر سە شاخۀ کوملە قصد داریم کە مقرها را تخلیە نکنیم و در اینجا بمانیم. زیرا پیشتر شرطها را پذیرفتیم و پدیدۀ حضور مسلحانه را خاتمه دادیم و با معیارهای استاندارد جهانی مطابقت دادیم. سازمان ملل نیز رأساً از وضعیت مقرهایمان بازدید به عمل آورده است».

«بر همین اساس، آنچه اکنون قصد انجامش را دارند، تحقیر کردن شکوه و عزت و نمادهای این احزاب است که در این مقرها حضور دارند. به زبان ساده قصد دارند مانند مجاهدین خلق، ما را از خاک عراق و اقلیم کردستان اخراج کنند، اما اگر فشارها تداوم یابد و ما را ناچار کنند، گزینه های دیگری را در پیش خواهیم گرفت که احتمالاً مورد پسند هیچ یک از طرفها نباشد».

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا