جنبش جمهوری خواهان کردستان از مردم شهرهای کردنشین ایران خواست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند

آکام نیوز: جنبش جمهوری خواهان کردستان با صدور بیانیه ای از مردم شهرهای کردنشین ایران خواست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز، در بخشی از این بیانیه آمده است:


مردم شریف و بزرگوار کردستان ایران!

همانگونه که اطلاع دارید انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران در روز تیر ۸ام تیرماه امسال برگزار می شود.

انتخابات علاوه بر اینکه نوعی مشارکت در راستای تعیین مسئولین برای مدیریت امور شهروندی، سیاسی، و اداری کشور می باشد، بلکه باید این مهم را بە مثابەی اقدامی که ما را به سمت تصمیم گیری های اساسی و اتحاد لازم جهت محقق کردن حضور پر وزن و فعال گفتمانی کردها در صحنه سیاست سراسری ایران، و مشارکت در اتخاذ تصمیم گیری ها و تعیین سیاست های کلان کشوری رهنمون می نماید، تلقی کرد. آشکار است که کردها همیشه ترجیح دادند که از راه مشارکت و گفتگو، به پیشبرد اهداف خود کمک کنند.

اتخاذ سیاست تحریم از نوع فعال و تکرار دوره‌ای آن، که احزاب اپوزیسیون کرد ایرانی در برخورد با سیستم انتخابات در ایران و کردستان، در چهار دهه اخیر آنرا تبلیغ و تجویز و توجیه کرده‌اند، عملا سیاستی ناموفق بوده که نتایج حاصله از آن چیزی غیر از: ارتقای ضریب امنیتی، ازدیاد بیش از پیش محرومیت مردم کردستان در اجرای حق مشارکت در کلان قدرت سیاسی/اقتصادی کشور، و همچنین عدم مشارکت در امورات محلی و لوکالی که به سرنوشت آنان بستگی و پیوستگی دارد، نبوده است.

بنابراین توصیه می‌شود که احزاب اپوزیسیون کرد ایرانی به دور از ایده‌آلیسم سیاسی و در چهارچوب رئالیسم سیاسی، از خود سعی و همت نشان دادە، تا با مدنظر قرار دادن تجارب حاصله از بهره گیری کردهای ترکیه، از اصل مشارکت فعال در انتخابات، که عملا سیاست انکار کردها را به سیاست پذیرش و تقبل هویتی و سیاسی تبدیل نموده، نگرشی واقع‌گرایانه در سیاست پیش گرفته و از اتخاذ مکرر مواضع تحریم و قهرکردن با صندوق آرا و سیستم انتخاباتی در کردستان پرهیز نمودە تا شاید بتوان این بار با اتخاذ سیاست مشارکت فعال، چیزی جز آنکه تاکنون نصیب کردها گردیده، بدان نایل آمد.

جنبش جمهوریخواهان کردستان به عنوان یک جنبش سیاسی/مدنی، در این خصوص از مردم فهیم و آگاه کردستان تقاضا می نماید تا ضمن احترام به سلایق مختلف از افرادی که صلاحیت و تخصص و تجربه‌ی مدیریتی در اداره امور کشوری دارند، حمایت و پشتیبانی نمایند، و از نامزدی برای مقام ریاست جمهوری ایران حمایت کنند که عملاً به تحقق حقوق کردها اعتقاد داشته و مفاد حقوق آنرا در برنامه رقابتی برای انتخابات ریاست جمهوری ذکر کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا