جمعیت حقوق بشر کردستان، خبر آکام نیوز را تایید کرد/ شخصی به نام آژوان کیانی وجود ندارد/ کومله دروغ گفته بود/ شناسنامه منتشره کومله، جعلی بود/ از مردم کردستان عذرخواهی می کنیم/تقدیر آکام نیوز از جمعیت حقوق بشر کردستان

آکام نیوز: اوایل خردادماه سالجاری، سایت ها و شبکه های اجتماعی گروهک تروریستی کومله زحمتکشان کردستان در خبری عجیب و کذب، مدعی شدند یکی از اعضای تشکیلات مخفی آنها به نام آژوان کیانی اهل مریوان در جریان درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده است!

به گزارش آکام نیوز، این گروهک، از این شخص به عنوان شهید کومله نام برد و نزدیک به یک ماه تمام رسانه های گروهک ها حتی صدای آمریکا، بی بی سی فارسی، هنگاو، حقوق بشر کردستان، ایران وایر و… را فریب داد و این رسانه ها نیز با اعتماد به کومله، در انتشار این خبر دروغ سهیم شده و آبروی خود را بردند.

آکام نیوز، مدتی بعد با شخصی که کومله او را آژوان کیانی معرفی کرده بود، گفت و گو کرد و مشخص شد نام اصلی این فرد، ابوالفضل محبوب فلاح گراکویی اهل کرج است و گروه موسوم به مبارزان سرخ کومله که تشکیلات مخفی کومله زحمتکشان هستند، تصاویر این فرد را که فارس هم بوده از اینستاگرام وی برداشته و به نام آژوان کیانی به مردم و رسانه ها معرفی کردند!

آقای محبوب فلاح گراکویی در ویدیویی که بصورت اختصاصی برای آکام نیوز ارسال کرد ضمن انتقاد شدید از کومله، اعلام نمود که این گروهک از تصاویر وی استفاده کرده اند و نام او آژوان کیانی هم نیست و زنده و سرحال است.

پس از انتشار این خبر و رسوایی بزرگ برای کومله، این گروهک دست به کار کودکانه و ناشیانه ای زد و با جعل شناسنامه با هویت آژوان کیانی، تلاش کرد تا بار دیگر افکار عمومی را فریب دهد اما غافل از اینکه در زمان جعل این شناسنامه که با برنامه های ادیت ساخته شده بود، فراموش کرده بودند که تاریخ تولد این به اصطلاح عضو کشته شده را به درستی تایپ کنند!

در این شناسنامه تاریخ تولد آژوان کیانی ۴ ماهه قید شده بود!

بدنبال لو رفتن جعل این شناسنامه، این گروهک این بار دست به ادیت های دیگری هم زد که نتیجه آن رسوا شدن مکرر این گروهک بود.

اما جمعیت حقوق بشر کردستان که یکی از خبرگزاری هایی بود این خبر را منتشر کرده بود در اقدامی قابل تحسین، ضمن عذرخواهی از مردم کردستان، اعلام کرد که کومله دروغ گفته و چنین شخصی وجود ندارد.

متن کامل بیانیه حقوق بشر کردستان به این شرح است؛

بیانیه حقوق بشر کردستان در خصوص آژوان کیانی

هیئت اجرایی حقوق بشر کردستان لازم می داند خطاب به مردم کردستان ایران و خارج از کشوری ها مطالبی را به عرض برساند.

چندی پیش خبری در خبرگزاری حقوق بشر کردستان در خصوص مرگ شخصی به نام آژوان کیانی اهل روستای بالک از توابع شهرستان مریوان در تاریخ ۶ خردادماه ۱۴۰۳،منتشر شد که پس از یک ماه از انتشار این خبر و انجام تحقیقات به این نتیجه رسیدیم که؛

طی چند وقت اخیر، افرادی خودشان را به عنوان خانواده و اقوام نزدیک آژوان کیانی معرفی کرده بودند و برای اثبات این ادعا، مدرکی را نیز برای ما ارسال کرده بودند، بعد از بررسی هایی که بعمل آوردیم متوجه شدیم که این مدرک(شناسنامه) ساختگی و جعلی است.

به همین علت ما بعنوان واحد اطلاع رسانی حقوق بشر کردستان، از این تاریخ به بعد، مسئولیت این خبر را بر عهده نمی گیریم و از مردم و مخاطبان مان نیز عذرخواهی می کنیم، چرا که بعد از مدتی متوجه شدیم این اسناد و مدارک، کاملا ساختگی و جعلی هستند.

پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز، از این بیانیه به جا و درست جمعیت حقوق بشر کردستان تقدیر می کند، امیدواریم بقیه رسانه ها نیز ضمن پذیرش اشتباه های خود، برای مردم ارزش قائل شده و بخاطر اخبار نادرست، از مردم و مخاطبین خود عذرخواهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا