فوری/ مستمری و حقوق ماهانه نیروهای حسین یزدان پناه و نیروهای روژ سوریه بطور کامل قطع شد/ وزارت دارایی عراق حقوق گروهک تروریستی حزب آزادی کردستان را ارسال نکرده است

آکام نیوز: طبق اعلام نماینده سابق پارلمان کردستان و رئیس حزب موضع میهنی، وزارت دارایی عراق برای ماه ژوئن بیش از ۹۹۱ میلیارد دینار را برای پرداخت حقوق کارکنان به دولت اقلیم کردستان ارسال کرده و مستمری و حقوق نیروهای روژ و نیروهای حسین یزدان پناه نیز بطور کامل قطع شده است.

به گزارش آکام نیوز، علی حەمە صالح رئیس حزب موضع میهنی اضافه کرد؛ مقرر شده دیگر به نیروهای روژ سوریه و حسین یزدان پناه حقوقی پرداخت نشود.

۲۶ میلیارد و ۷۹۰ میلیون دینار از کل حقوق این دو ماه نیروهای پیشمرگ اقلیم و نهادهای امنیتی در این دو ماه کسری داشته و این مبلغ از استحقاقات مالی آنها، از بغداد ارسال نشده است، بخش زیادی از حق و حقوق نیروهای پیشمرگ کردستان به حساب حسین یزدان پناه واریز می شد که این مسئله بارها با اعتراض نیروهای امنیتی و پیشمرگ اقلیم روبرو شد که با دخالت وزارت دارایی عراق، این مسئله فعلا حل شده است.

شایان ذکر است گروهک حزب آزادی کردستان زیر نظر مستقیم مسعود بارزانی و حزب دمکرات کردستان عراق است و بخش زیادی از حق و حقوق شهروندان اقلیم کردستان به حساب نیروهای یزدان پناه واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا