گفت و گوی اختصاصی آکام نیوز با یک مقام بلندپایه امنیتی در ارتباط با بازگشت پیشمرگان هر ۳ شاخه کومله به کشور

آکام نیوز/اختصاصی: در روزهای گذشته، پایگاه خبری آکام نیوز از قطعیت انتقال اردوگاه های هر ۳ شاخه کومله به کمپ های سورداش و بالیسان و موافقت سران گروهک کومله با این انتقال خبر داد.

به گزارش آکام نیوز، بدون شک، سران و کادرهای بلندپایه هر ۳ شاخه کومله، نگرانی از این مسئله ندارند چرا که آنها در اروپا اقامت دارند و افرادی هم که در کردستان عراق سکونت دارند، زندگی مرفه ای دارند و خانه هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است، در این بین تنها پیشمرگان عادی و خانواده هایشان هستند که ناچار به سکونت طولانی مدت در کمپ خواهند شد.

در همین ارتباط با یک مقام بلندپایه امنیتی تماس گرفتیم و سوالاتی را در این مورد مطرح کردیم.

این مقام امنیتی کشورمان اظهار داشت؛ همانطوریکه شما در پایگاه خبری آکام نیوز اعلام کردید، طی هفته های آتی، پیشمرگان هر ۳ شاخه کومله به سورداش و کمپ بالیسان منتقل خواهند شد و اردوگاه های زرگویز، زرگویزله، بانه گه وره و دیگر مقرات اصلی این گروهک ها، تخلیه خواهند شد.

دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای رسیدگی به وضعیت پیشمرگان و خانواده هایشان اعلام می کند، هر پیشمرگی تمایل به بازگشت دارد، می تواند از طریق پایگاه خبری شما(آکام نیوز) مشاوره دریافت نماید و پس از تماس پیشمرگان، دستگاه امنیتی، وضعیت آنها را بررسی کرده و نتیجه را از طریق شما به فرد مورد نظر اعلام می کند.

پیشمرگانی که شاکی خصوصی دارند می توانند، از طریق خانواده هایشان رضایت شاکی را جلب کنند تا در صورت بازگشت به کشور به مشکلی برنخورند، اما اگر پیشمرگی شاکی خصوصی نداشته باشد یا پرونده هایی از قبیل، سرقت، کلاهبرداری، قتل و… نداشته باشد، می تواند به خانواده خود در شهر محل سکونت اعلام نماید تا خانواده ها ضمن مراجعه به ستادهای خبری شهرهای خود، مراحل اداری فرزندان خود را پیگیری نمایند.

پیشمرگانی نیز که نمی توانند از طریق خانواده پیگیری نمایند می توانند به کنسولگری کشورمان در سلیمانیه و یا اربیل، برگه تردد از مرز را دریافت نمایند و پس از بازگشت به کشور، خود را به ستاد خبری معرفی نمایند و دستگاه امنیتی نیز با در نظر گرفتن شرایط خاص فریب خوردگان، به پرونده آنها رسیدگی خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز تماس بگیرید تا مشاوره دریافت نمایید.

پیشمرگانی نیز که تمایل به همکاری رسانه ای با آکام نیوز را دارند، با ما ارتباط برقرار نمایند، بدیهی ست مشخصات پیشمرگان چه در زمینه مشاوره برای بازگشت چه همکاری، بطور کامل محفوظ خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا