انتشار نامه رسمی امنیت ملی عراق به وزارت مهاجرت برای اخراج هر ۳ شاخه گروهک تروریستی کومله از زرگویز،زرگویزله و بانه گه وره و انتقال به کمپ سورداش

آکام نیوز: حکومت مرکزی عراق در حال انجام اقدامات عملی برای استقرار هر ۳ شاخه گروهک تروریستی کومله در کمپ سورداش اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش آکام نیوز، قاسم اعرجی، مشاور امنیت ملی عراق موافقت وزارت مهاجرت عراق برای استقرار هر ۳ شاخه گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله در کمپ سورداش سلیمانیه، که در حال حاضر در مناطق زرگویز، زرگویزله و بانه گه وره مستقر هستند را کسب کرده است.

براساس نامه رسمی مشاور امنیت ملی عراق که در تاریخ ۱۹/۰۸/۲۰۲۴ به وزارت مهاجرت تقدیم شده است؛ اقدام عراق برای استقرار گروهک های تروریست کومله در کمپ های اقلیم کردستان، در راستای اجرای مفاد توافقنامه امنیتی ایران و عراق صورت می‌گیرد.

ایوان فائق، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق نیز همان روز، به نامه قاسم اعرجی پاسخ داد و موافقت خود با درخواست اعرجی و اختصاص کمپ سورداش برای این منظور را ابراز کرد.

قاسم اعرجی در ۱۹ ماه جاری با وزیر مهاجرت دیدار کرد و پس از آن در صفحه شخصی فیسبوک خود تصاویری از آن دیدار را منتشر کرد و نوشت: «به منظور گفتگو درمورد حمایتهای وزارتخانه از کارهای کمیته عالی امنیت برای نظارت بر اجرای توافقنامه امنیتی بین عراق و ایران دیدار کردیم».

“نامه مشاور امنیت ملی عراق در ارتباط با استقرار گروهک تروریستی کومله در کمپ سورداش در سلیمانیه بوده است”.

از اصلی ترین مفاد توافقنامه امنیتی عراق و ایران که در مارس سال گذشته بین دو طرف و با حضور وزیر امور داخلی اقلیم کردستان به امضا رسید، خلع سلاح گروهک های تروریست کردی مستقر در خاک اقلیم کردستان و استقرار آنها در کمپ های اقلیم است.

جمهوری اسلامی ایران در ماه های پایانی ۲۰۲۲ حملات خود به گروهک های ترویست کردی را تشدید کرد و بارها مقرات این گروهک ها در اعماق خاک اقلیم را با موشک های بالستیک و پهپادهای بمب‌افکن هدف قرار داد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا