مشاور امنیت ملی عراق با زبان بسیار تند با نمایندگان کومله صحبت کرد/ به شما هشدار می دهم باید خاک زرگویز و زرگویزله را ترک کنید/دیدار با نمایندگان کومله در اداره امنیت عمومی سلیمانیه و با حضور دستگاه امنیتی اقلیم کردستان

آکام نیوز: نماینده قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق ضمن دیدار با هر سه شاخه کومله به آنها هشدار داده که در اسرع وقت باید مقرهای خود را ترک کنند.
به گزارش آکام نیوز، نماینده مشاور امنیت ملی عراق آقای «سعید الجیاشی»، به نمایندگی از قاسم الاعرجی با نمایندگان گروهک های تروریست کومله در اداره امنیت عمومی سلیمانیه با حضور دستگاه امنیتی اقلیم کردستان دیدار کرد.
مشاور الاعرجی در این دیدار، با زبانی بسیار تند با نمایندگان هر ۳ شاخه کومله صحبت کرده و به آنها اعلام کرد که باید مقر خود در زرگویر را تخلیه کنند و آن را به سورداش در شمال غرب سلیمانیه انتقال دهند.
هر سه شاخه کومله نیز در این دیدار تأکید کردند که به آنها پاسخ خواهند داد، این در حالی است که دستگاه امنیت اقلیم کردستان بیش از یک ماه پیش، این پیام را به کومله اعلام کرد.
تلاش‌های تازه الاعرجی در چارچوب توافق میان ایران و عراق است که نمایندگان اقلیم کردستان نیز در آن مشارکت کرده‌اند و در مارس ۲۰۲۳، به امضا رسیده است.
بر اساس توافقنامه مذکور، نیروهای کرد مخالف ایران باید از مرز خارج، خلع سلاح و در کمپها مستقر شوند، در همین راستا مقر (دمکرات) در کویسنجق تخلیه شده و در کمپ های خودشان تحت نظات سازمان ملل مستقر شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا